Arşiv

The Hollow Men, T. S. Eliot

https://www.youtube.com/watch?v=IPeHO1r8paUTHE HOLLOW MENT. S. Eliot (1925)IWe are the hollow men We are the stuffed men Leaning together Headpiece filled with straw. Alas! Our dried voices, when We whisper together Are quiet and meaningless As wind in dry grass Or rats’ feet over broken glass In our dry cellarShape without form, shade without colour, Paralysed force, gesture without motion;Those who have

Devamı

Ve Pasolini’nin paramparça cesedinden geriye Gramsci’nin Külleri kalır…

“GRAMSCİ’NİN KÜLLERİI Mayısın değil bu kirli hava, karanlık yabancı bahçeyi daha da karartıp, kör pırıltılarlaışıtan… Tevere’nin girintilerini, Lazio’nun tepelerini büyük bir yarı çember gibiperdeleyen açık sarı damların üstündeki köpüklü gökyüzü… Yazgılarımız gibi sevgisiz bir ölüm indiriyor,güz mavisi eski duvarların üstüne. Dünyanın boğuntusunu taşıyor içinde, bir de, yaşamı yenilemek için tüketilen içtenlikliyoğun çabanın yıkıntılar içinde yittiği on yılın bitimini; sessizlik kısır ve

Devamı

Hareket Zili, Muhammed İkbal

“(…)İkbal’in ilk dönem Urdu şiirinde yer yer tasavvuf izleri de görülür. Ailesindeki tasavvuf geleneği, özellikle babası Nur Muhammed’in mutasavvıf birisi olması, çevre şartları ve benzeri sebeplerden tasavvufla ilgili konular İkbal’in şiirinde yer yer görülür. (…) (…) Avrupa’da geçirdiği süre içinde İkbal’in fikirleinde önemli değişimler gerçekleşir. Bunlardan biri de şiir konusunda olur.

Devamı

“Sekiz Kitap”tan Seçmeler, Sohrab Sepehri

“(…) Beni, olmak acısıyla yalnız bırak. (…)”“Sekiz Kitap’tan Seçmeler, Sohrab Sepehri, Çev: Nazila Hamedan – Nejad, Epos Yay., Ankara, 2008, s. 24“(…) Her kargaya, bir çam ağacı vereceğim. (…)”agy s. 83“(…)Karakavakların ardında temiz bir gaflet vardı, beni çağıran.(…)Bir su kenarında çarıklarımı çıkardım ve oturdum, ayaklarım suda: ‘Ben ne yeşilim bugün ve bedenim ne kadar uyanıktır! (…) hayat boş değil: şefkat var,

Devamı

Yavaş Yavaş Napnazikçe Kapınıza Geldim – Dang Show slowly Sözleri

İran takvimi ile 1387 yani bizim tarih 2008 yılında ilk albümlerinin kaydına başlamışlardı.  Reza Shayan ve Taha Parsa iki İranlı kardeş 4 sene boyunca bunu hayal ediyorlardı ve sonunda bu işi başardılar. Onlar jazz enstrumanlarıyla geleneksel İran müziği çalıp yeni tarzlarını ortaya çıkardılar. Bir sonraki sene onların müziği bir kaç

Devamı

Olmamışlığın Bir Tezahürü Olarak Yazı

Olmamışlığın Bir Tezahürü Olarak YazıGelecek de vasat bile olsa bir şair olarak anılmak isteyen biri olarak diyorum ki felsefi metin olsun edebi metin ve özellikle de şiir olsun yazmak olmamışlığın tezahüründen başka bir şey değildir.Heidegger’in insanın varlığın çobanı olduğunu söylemesinden çok öncesinde insan dinsel veya metafiziksel olarak yerleştirmişti zaten kendini

Devamı

Nostalji Denince Akla Gelen 5 Kitap

Nostalji denince genelde akla gelen ilk müziklerdir. Ben bugün ki yazımda nostalji denince akla gelen kitapları anlatmak istiyorum. Okudukça eskiyi hatırlatan, bir özlem duygusu içeren birkaç kitaptan bahsetmek istiyorum. Benim bu konuda okuduğum çok kitap olmasa da aklımdakileri paylaşmak istiyorum.1- Marina Fiorato / Şifacı Tam olarak hikayeyi buraya yazmak istemiyorum. Okuması

Devamı

Işık

“IŞIK(Gayatri* Tercümesi)Ey ışık, Dünyanın ruhu ve canısın sen Varlık alemi defterinin şirazesisin sen.Var ile yokun ortaya çıkış sebebi sensin Varlık yokluk bağında yeşilliğin sebebi sensin.Bu unsurlar temaşasının varlığı seninledir Her şeydeki yaşam talep etme arzusu seninledir.Her şey senin cilve saçmanla varlığını sürdürür, Senin bu yakış ve yapışın baştan ayağa hayattır.Kastım olan ışık dünyada nurdur Kalptir,

Devamı

Yaşamak Şart Değil; Şart Olan Şey, Yaratmak

Başıboş Bir Yolculuktan Notlar, Fernando Pessoa (4)“182Yazamayacağımı belirtmek için yazıyorum size.-Armando Cortes-Rodrigues’e mektup (1915)”Başıboş Bir Yolculuktan Notlar, Fernando Pessoa, Der. ve Çev: Işık Ergüden, Kırmızı Kedi Yay., İstanbul, 2015, s. 49 s. 77“Ne kötülük ettim ben tanrılara? Hakikat onlardaysa, kendilerine saklasınlar!-Fernando Pessoa, Lisbon revisited”agy s. 81“199Konuşmak, başkalarına fazla saygı duymak demektir.

Devamı