“(…) Karakterin değişmezliği ve doğuştanlığı hakkında edinilecek bilginin ampirik verilerden değil insanın ben’inden çıkarılması gerektiğini öne sürüp iddiasını savunmak için verdiği örnekleri aziz ya da katillerden seçen, erdem ve dehanın kimseye öğretilemeyeceğini savunup kendini insanlığın öğretmeni ilan eden aynı kişidir. (Schopenhauer, blog.) (…)
M. S.
17. 06. 1998”
İstencin Özgürlüğü Üzerine, Arthur Schopenhauer, Çev: Mehtap Söyler, Öteki Yay., Ankara, 2000, s. 7
“(…) Ayrıca, bütün hayvanlar temelde birbirine benzer olsalar ve aynı kavramı karşılasalar bilr bitkiye çok yakın olan ve ondan zor ayırt edilebileceklerden başlayıp en kusursuzuna kadar uzanan son derece çeşitli ve ince nüanslara dolu mükemmellik hiyerarşisini oluştururlar; bu hiyerarşinin tepesinde insanı -bizleri- görürüz.
(…) Kısacası: Cansız cisimlerdeki, bitki ve hayvanlardaki üç katlı farklılığa göre, onlarda meydana gelen tüm değişiklikleri yönlendiren nedensellik keza üç şekilde belirlenecektir, yani kelimenin en dar anlamıyla neden, uyarım (stimulus) veya güdülenim olarak ortaya çıkacaktır. (…)”
agy s. 37